Nyheder

15 april 2024

Link til Strava

I højre side under Arrangementer er der nu et link til Strava, som er et af verdens største sports communities. En del af klubbens løbere er på Strava, og vi har en klub-side derinde. Det er muligt at få de “samlede” statistikker for løberne vist via vores egen hjemmeside.

Politik angående billeder på internettet

Bestyrelsen har på et møde besluttet, at klubben følger datatilsynets regler, så under menupunktet Billeder findes denne tekst:

Klubbens politik angående billeder som tages under klubbens arrangementer og løb, er at vi følger datatilsynets regler:

“Eksempler på billeder, der som udgangspunkt kan offentliggøres uden samtykke:Billeder optaget under en fritidsklub eller forenings udfoldelse af aktiviteter”

Ud fra ovenstående kan der være billeder som tages under klubbens arrangementer og løb, som findes på Facebook, Instagram eller andre sociale medier.

Derudover kan billederne også bruges i klubbladet eller til artikler som promoverer klubben i forbindelse med løb som fx Lufthavnen Rundt. Disse billeder kan fx findes under DGI, lokalaviser eller lignende.Der kan læses mere på: https://www.datatilsynet.dk/hvad-siger-reglerne/vejledning/internet-medier-og-apps-/billeder-paa-internettet

26. februar 2024

Motionsklubbenamager inviterer til Løbeskole 2024 – 5 km. Læs mere HER

12. februar 2024

Det er muligt at anvende Korsvejsbadet fra den 14. februar 2024.

3. februar 2024

Indkaldelse til Generalforsamling fredag den 15. marts 2024 kl. 18.30 i Teatersalen på Tårnbyskole, Sneserevej

Dagsorden ifølge vedtægterne:

1 Valg af dirigent

2 Bestyrelsens beretning

3 Kassererens fremlæggelse af regnskabet til godkendelse

4 Behandling af indkomne forslag

5 Fastsættelse af kontingent samt deltagergebyr for særlige aktiviteter

6 Valg af bestyrelse:

a. Formand Grethe Kristensen – på valg ulige år

b. Næstformand Annelise Larsen – på valg lige år

c. Bestyrelsesmedlem Charlotte Knudsen – på valg ulige år, ønsker ikke genvalg

d. Kasserer Vibeke Overgaard – på valg lige år, ønsker ikke genvalg

e. Bestyrelsesmedlem Bente Overholdt – på valg lige år

f. Sekretær Per Brogaard – på valg ulige år

g. Bestyrelsesmedlem Hannibal Hass – på valg ulige år

7 Valg af revisor, Susanne Nilsson – på valg hvert år

8 Valg af revisor suppleant – på valg hvert år

9 Eventuelt

Regnskab 2023

/Bestyrelsen

30. januar 2024

Bornholmertrail i weekenden 24. – 26. maj 2024 sammen med Amager Trailrunners/Motionsklubben Amager

Vi tager samlet afsted med Kombardo-Expressen til Bornholm og indlogerer os på Pension Lindesdal

Weekenden byder på forskellige ture i den Bornholmske natur i området omkring Hammeren og Hammershus. 

Ruterne vil være fra 5K til 25K og der løbes i roligt tempo, så alle kan være med.

Om aftenen hygger vi sammen og får noget god mad.

Man er også velkommen, selv om man ikke løber; der er gode muligheder for flotte gå-ture.

Der er et max på 26 tilmeldte (minimum er 10 tilmeldte).

Pris:1.925 kr. (Her af er 500 kr. bindende og ikke-refunderbart depositum) inklusive:

Transport:

Afgang: Fredag 24/5 kl 10:50 fra Københavns Lufthavn med ankomst til Bornholm kl 13:55.

Retur: Søndag 26/5 kl 12:15 fra Rønne og med ankomst i København Lufthavn kl 15:10.

Overnatning:

Pension Lindesdal inkl. linnedpakke.

Man bor på værelser af varierende størrelse (2 – 4 personer) og i lejrskole-stil.

Forplejning:

Fredag: Aftensmad.

Lørdag: Morgenmad, frokost (sandwich) og aftensmad.

Søndag: Morgenmad + sandwich til hjemturen. 

Ekstra udgifter: 

Frokost på færgen til Bornholm + Drikkevarer på Pension Lindesdal. 

Tilmelding:

Sker i klubben og efter først til mølle princippet.

28. januar 2024

Tårnby Kommune har meddelt os, at vi ikke pt. kan anvende Korsvejsbadet. Svømmehallen er på grund af reparationer lukket på ubestemt tid.

3. november 2023

Besked fra Tårnby Kommune vedrørende Korsvejsbadet:

Pga. af en nødvendig udskiftning af ventilationsanlægget i Korsvejsbadet, vil hallen desværre være lukket for brug i ugerne 51 – 52 – 1 og 2. Vi beklager selvfølgelig de gener, det måtte medføre og skriver ud, såfremt hallen skulle blive klar til brug tidligere end forventet. Første dag, hvor svømmehallen igen kan bruges, er mandag den 15. januar 2024.

1. november 2023

Motionsklubben Amager går ind for bæredygtighed!

Klubben er stolt af at præsentere vores nye foldbare klub-kop. Koppen er en Soft TPU Water cup og rummer 200 ml. Det er en lille og kompakt løsning, der kan ligge i lommen, så man kan have den med til løb eller andet.

OBS! Tåler ikke opvaskemaskine.

Vær med til at reducere vores forbrug af engangskopper.

Koppen kan købes i klubben til den favorable pris á 25 kr. på MobilePay 45142 – husk at skrive ”Kop + navn” i kommentarfeltet.

12. oktober 2023

Læs mere om Tårnby Sundhedsuges familiedag, hvor klubben var stærkt repræsenteret herhttps://www.taarnby.dk/nyheder/2023/familiedag-under-sundhedsugen/

26. september 2023

Motionsklubben Amager har vundet titlen som Tårnby Sundhedsambassadør

Bedømmelsesudvalget bestående af borgmester Allan S. Andersen, formand for Sundheds-og omsorgsudvalget Einer Lyduch, sundhedskoordinator Line Fjord og Jacob Udengaard fra Amager Demons (sidste års vinder af sundhedsprisen) var enige om, at Motionsklubben Amager er en forening, som i næsten 50 år har været med til at gavne sundheden blandt borgerne i Tårnby Kommune. Derfor skal klubben belønnes med en titel som året Sundhedsambassadør!

Titlen overrækkes lørdag d. 7. oktober kl. 9.50 i forbindelse med afholdelse af Tårnby Familiedag på Tårnby Stadion. Så, alle medlemmer: Tag familie og venner med på Tårnby Stadion og se vores formand modtage den fine titel.

Læs mere om Tårnby Sundshedsuge her: https://www.taarnby.dk/media/ekqhmxbx/ta-rnby-sundhedsuge2023-online-final.pdf

29.06.2023

Tirsdag den 19. september kl. 18 arrangerer Motionsklubben Amager foredraget “Løbets Psykologi” med Allan Zachariasen i forbindelse med efterårets løbeskole.

Foredraget er for ALLE MEDLEMMER af Motionsklubben Amager. Foredraget er gratis, når man er medlem af klubben. Ikke-medlemmer skal betale 100 kr.

“Løbets Psykologi” er et foredrag om nogle af de psykologiske elementer, der påvirker vores løberliv.

Hvorfor løber vi?

Hvad er det løb kan formidle af oplevelser?

Hvad er motivation og hvordan bibeholder jeg motivationen? Coping strategier – hvordan bryder jeg grænser?

Udgangspunktet er positiv psykologi, og der vil blandt andet blive undervist i visualiseringsteknik, positiv selvtale, indre dialog osv.

Foredraget er interaktivt og deltagerne får mulighed for at afprøve forskellige øvelser.

Foredraget afholdes af Allan Zachariasen, en af Danmarks bedste løbere gennem tiderne, med 26 Danmarksmesterskaber i løb på CV’et.

Tilmeld jer gerne i begivenheden, på den måde har vi et nogenlunde overblik over hvor mange der kommer.

06.03.2023

Vi mangler dig i Motionsklubben Amagers bestyrelse!

Til generalforsamlingen den 17. marts 2023 er 4 medlemmer af bestyrelsen på valg, heraf er der én som ikke opstiller. Derfor er der en ledig plads i bestyrelsen, og selvfølgelig mulighed for kampvalg også.

Hvad laver bestyrelsen i Motionsklubben Amager?

Bestyrelsen i Motionsklubben Amager er dem, som sidder i ”maskinrummet” og styrer klubben og dens aktiviteter.

Vi holder 3-4 møder om året; typisk af 1 times varighed og derefter er der hygge med spisning.En dagsorden omhandler typiske arrangementer så som: Generalforsamling, div. løb klubben står for, løbeskole osv.

Derudover holder vi 2-3 summemøder, som foregår i klubben. Her snakker vi typisk om noget nært forestående, som vi har brug for at vende inden vores næste bestyrelsesmøde. Et summemøde er typisk på 30-60 min.

Vi bruger derfor ca. 6 timer om året på bestyrelsesarbejde, hertil kommer praktisk arbejde i forbindelse med arrangementer (motionsbingo, Lufthavnen Rundt, løbeskole osv.)

De menige medlemmer af klubben får 800 kr. om året for bestyrelsesarbejdet plus forplejning i forbindelse med møder.

Det er klubbens fremtid, der skal formes og med 300 medlemmer må der være nogle, der kunne være lidt nysgerrige. Det er en mulighed for, at få indflydelse og præge klubben.

ER DET NOGET FOR DIG? Så henvend dig til bestyrelsen/Grethe og meld dit kandidatur.

03.02 2023

Motionsklubben Amager inviterer til 16 ugers løbeskole

Klubhuset på Amager Strandvej 341

Traditionen tro inviterer Motionsklubben Amager i foråret alle interesserede til uformel og uforpligtende løbetræning.

Savner du lidt mere bevægelse i hverdagen?Eller måske har du lyst til at være en del af et sjovt og hyggeligt løbefællesskab?Uanset hvad din motivation er, og uanset hvad dit fysiske udgangspunkt er, så er der mulighed for at komme i gang hos Motionsklubben Amager.

Anledningen er Royal Run, som løber af stablen 2. pinsedag (29. maj) i København/Frederiksberg og Etape København i uge 25 (her løbes der en samlet marathon-distance over én uge, forskellige steder i København/Frederiksberg). Det særlige ved Royal Run er, at alle kan være med. Man kan både vælge at løbe eller gå på korte og længere distancer, og det appellerer derfor til mange, der ikke er vant til at deltage i motionsløb. Har man fået ekstra mod efter Royal Run er Etape København en oplagt mulighed for, at teste sig selv.

Derfor er der plads til både nybegyndere og den mere erfarne løber til Løbeskole hos Motionsklubben Amager – og man behøver ikke være tilmeldt Royal Run/Etape Købenahvn for at deltage, fortæller Hannibal Hass og Claus Larsen; trænere og tovholdere for klubbens løbeskole:

Det kræver ikke det mindste at møde op til vores træning – om man aldrig har løbet før, eller om man er den mere erfarne løber, så er vi klar til at byde velkommen,” fortæller Hannibal.”Vi synes, det er fantastisk, at Royal Run appellerer så bredt og motiverer mange nye til at snøre kondiskoene og begynde at gå eller løbe. Det vil vi selvfølgelig gerne bakke op om, og vi håber at se mange nye ansigter til vores løbeskole”, uddyber træner Claus Larsen.

Motionsklubben Amager indleder løbeskolen den 28. februar, hvor der også kommer besøg fra Amar Sport og Craft. De tilbyder køb af løbetøj og mulighed for afprøvning af løbesko.Men allerede den 21. februar kan interesserede komme til uforpligtende infomøde om løbeskolen. Alle er velkomne til at kigge forbi.

Fakta:

Løbeskolen finder sted: 28. februar – 15. juni ved Motionsklubben Amagers klubhus på Amager Strandvej 341.

Træningstidspunkter: Tirsdage og torsdage kl. 17.50 – ca. 19.00.

Følgende distancer tilbydes: Træning mod hhv. 5 km, 10 km og halvmaraton.

Info/kickoff-møde: 21. februar, kl. 18.00 ved Motionsklubben Amagers klubhus

Kontaktinformation: Kontakt trænerne: Hannibal Hass: susscrofa87@hotmail.com eller Claus Larsen claus110472@gmail.com

23.01.2023

Indkaldelse til Generalforsamling fredag den 17. marts 2023 kl. 18.30 i Teatersalen på Tårnbyskole, Sneserevej

Dagsorden ifølge vedtægterne:

1 Valg af dirigent

2 Bestyrelsens beretning

3 Kassererens fremlæggelse af regnskabet til godkendelse

4 Behandling af indkomne forslag

5 Fastsættelse af kontingent samt deltagergebyr for særlige aktiviteter

6 Valg af bestyrelse:

a. Formand Grethe Kristensen – på valg ulige år, ønsker genvalg

b. Næstformand Annelise Larsen – på valg lige år

c. Sekretær Charlotte Knudsen – på valg ulige år, ønsker ikke genvalg

d. Kasserer Vibeke Overgaard – på valg lige år

e. Bestyrelsesmedlem Bente Overholdt – på valg lige år

f. Bestyrelsesmedlem Per Brogaard – på valg ulige år, ønsker genvalg

g. Bestyrelsesmedlem Hannibal Hass – på valg ulige år, ønsker genvalg

7 Valg af revisor, Susanne Nilsson – på valg hvert år, ønsker genvalg

8 Valg af revisor suppleant – på valg hvert år

9 Eventuelt

Regnskab kan hentes HER

/Bestyrelsen

05.12.2022

Der har sneget sig en lille fejl ind i klubblad nr. 3, 2022: Generalforsamlingen finder naturligvis sted den 17. marts 2023 og ikke i 2022 🙂

17.11.2022

Kom med på Trailcamp på Bornholm i weekenden 22.-24. september 2023 sammen med Amager Trailrunners/Motionsklubben Amager.

Vi tager samlet afsted med Kombardo-Expressen til Bornholm og indlogerer os på Pension Lindesdal

Der er afgang fredag 22/9 kl 10:30 fra København med ankomst til Bornholm kl 13:55Vi tager retur søndag 24/9 kl 10:15 fra Rønne og vi er retur i København kl 13:40

VI løbet af weekenden løber vi forskellige ture i den bornholmske natur i området omkring Hammeren og Hammershus.Ruterne vil være fra 5K til 25K og der løbes i roligt tempo, så alle kan være med.

Når vi ikke løber, hygger vi sammen og får noget god mad.

Man er også velkommen selv om man ikke løber.

Man bor på værelser af varierende størrelse og i lejrskole-stil. Der kan max bo 30 på pensionen.

Pris: 1.600 kr. inklusiv transport, overnatning og forplejning.Eneste ekstra udgift, som skal beregnes er drikkevarer.

Tilmelding sker i klubben og efter først til mølle princippet.Tilmelding er bindende og gældende, når betaling er modtaget.Der betales via Mobilepay: 24 23 73 97 (Hannibal) med bemærkning ”TRAILCAMP 2023”

Medlemmer af Motionsklubben Amager har førsteret.

15.11.2022

Hej Alle,

Til alle løbere og heppere, som kunne have interesse i Berlin halvmaraton d. 2 april 2023. Jeg har taget opfordringen op, da jeg kom til at nævne dette på en løbetur. Jeg har undersøgt lidt omkring dette. Jeg synes, at det måske er på tide og starte en ny epoke med at prøve kræfter i udlandet på diverse distancer. Det behøver jo ikke at være en hel maraton, mindre kan også gøre det. Der er så mange løb i udlandet, hvor man kan kombinere selve løbet og få lidt på opleveren og selvfølgelig også det sociale. Jeg har aldrig selv prøvet den halve distance i Berlin, men har prøvet den hele en del gange, og der er fantastisk stemning, både fra tyske og danske heppere, og de tyskere kan bare det med løb – fantastisk kulisse. Nu er vi jo startet op med ex. trail-ture i Danmark. Super godt gået af trailgruppen for det store arbejde, men det ene udelukker jo ikke det andet😊

Løbet foregår som sagt søndag d. 2 april 2023 kl. 10.05 og tidsgrænsen er 3.15. Startnummer koster 79 Euro, og man bruger Championchip – kan lejes eller købes. Tilmeldingsfristen er d. 9 marts 2023, men så længe skal man ikke vente. Der er rift om numrene. Jeg har været i kontakt med Marathon Travel, som jeg har rejst med tidligere. De har bl.a. mulighed for følgende: Stå for tilmeldingen til løbet/overnatning/transport t/r med bus/sejsmiddag m.m. De er super til dette, men man betaler også for servicen. Der er selvfølgelig også den mulighed for selv at arrangere mht. overnatning/tog o.s.v. Jeg har før prøvet at arrangere tur til Berlin for en mindre gruppe, og der fungerede det rigtigt godt med tog (1 stop i Hamborg). Det bliver for bøvlet med fly. Dette opslag er kun for at vejre stemningen, så kom gerne med en tilbagemelding, om det har interesse. Nogen af jer skal måske lige igennem vores løb i morgen, før man evt. beslutter sig. 😊

Hvis vi skal sikre os de bedste betingelser mht. overnatning transport m.m., skal vi ikke vente for længe. Jeg lægger en liste i klubben, som man kan skrive sig på – den er ikke bindende. Hvis der er opbakning til denne tur, arbejder jeg videre mht. priser og det praktiske. Min erfaring og anbefaling vil være en 3-4 dages tur med afgang om fredagen, så man lige lander i god tid, og får nummerudleveringen overstået, og så har man mulighed for at nyde Berlin, inden det går løs om søndagen. Og om man så vil hjem mandag eller tirsdag kan være individuelt.

Løbehilsner

Per

Hermed en lille opdatering, jeg laver en begivenhed/FB gruppe senere i dag med diverse info omkring turen. Planen er at lave en tur fra fredag-mandag via Maraton-Travel, men i stedet for bus prøver jeg at planlægge rejsen med tog, alternativt med bus via MT. Dem, der allerede har besluttet sig kan evt. selv bestille start nr. – men MT ligger inde med 40 nr. så ingen panik.

Mere info senere både her og på vores hjemmeside og i klubben.

Løbehilsner Per

22.06.2022

Så har vi et nyt og spændende initiativ: 13 ugers træning op til Lufthavnen Rundt. Ønsker du at få sat din træning i system og kunne løbe længere og hurtigere, i fællesskab med andre med samme udgangspunkt og mål som dig? Så er Motionsklubben Amagers træningsforløb til Lufthavnen Rundt (den 6. november 2022) noget for dig.

Læs mere HER

14.06.2022

Kære alle MKA´ ereSå nærmer vi os Etape KBH i uge 25.

Fredag d. 24 juni er afslutningsdag på etapen 2022, og den foregår på vores “hjemmebane” Amager Strand og er på 7,1 km, så alle kan være med. Vi håber, at der er mange fra klubben, der deltager enten som løber eller som hepper. Vi vil slå 1 pavillon eller 2 op i målområdet, så når alle er kommet i mål, vil der være mulighed for at hygge med medbragt mad og drikkevarer. Det plejer at være rigtig hyggeligt, og det bliver det også i år.

Husk ved tilmelding til etapen via Sportstiming.dk er der er følgende rabatkoder for klubbens medlemmer:motion22en: Kode til en enkelt dagmotion22alle: Kode for dem der napper 5 dage

Håber, at der er mange, der har mulighed for at deltage på denne festlige afslutning på etapen og husk klubtrøje eller jakke, så vi kan vise os frem.

22.02.2022

Foredrag den 24. marts 2022 kl. 18: Træn med glæde – Mette Birk Jensen

I forbindelse med årets løbeskole arrangerer Motionsklubben Amager foredrag med Mette Birk Jensen

Træn med glæde – sådan finder og fastholder du motivationen til at træne – af Mette Birk Jensen, forfatter til ny bog om træningsmotivation.

Du ligger på sofaen og tænker, du skal løbe en tur; alligevel trækker det mere med en pose chips og en film. Men hvorfor? Lyder det bekendt? Bliv klogere på hvilke faktorer, der er i spil, og hvorfor hjernen nogle gange modarbejder vores gode intentioner.

Vi har alle hørt, at motion er sundt for os. Myndighederne bombarderer os om, at vi skal bevæge os, dyrke motion og spise sundt. Og vi kender godt de åbenlyse gevinster, alligevel kæmper vi ALLE med motivationen. Særligt om vinteren, når det koldt, mørkt og gråt.

Vil du blive klogere på hvilke faktorer, der er i spil, få inspiration og få nogle konkrete redskaber til, hvordan du fastholder din motivation til at træne, så er chancen der nu, hvor vi inviterer til foredrag torsdag d. 24. marts kl. 18 i Motionsklubben Amager (Amager Strandvej 341, 2770 Kastrup)

Her vil Mette Birk Jensen fortælle om motivation og fastholdelse med afsæt i hendes bog ”Træn med glæde”Mette er personlig træner og forfatter til flere bøger om træning herunder ”Ultrakvinderne – om seje kvinder og ekstreme løb”

I sit foredrag tager Mette udgangspunkt i motivationsforskningen og i de almindelige mennesker, som hun møder i sin hverdag, og som vi alle kan relatere os til. Her kommer hun ind på, hvad der driver os, og hvad det er, som gør, at det ind i mellem er så svært at tage sig sammen til at træne.

Vi håber, foredraget vil give dig inspiration til, at få din træning på skinner og få den tilpasset i din hverdag. Sådan at det er noget, du bare gør, lige som så meget andet. Forhåbentlig så meget, at du gør det, fordi du kan lide det, og det bringer dig en glæde og tilfredsstillelse, som du ikke kan leve uden.

Det vil i forbindelse med arrangementet være muligt at købe bogen ”Træn med glæde”.

Motionsklubben Amager

Amager Strandvej 341, 2770 Kastrup

14. februar 2022

Indkaldelse til Generalforsamling fredag den 18. marts 2022 kl. 18.30 i Teatersalen på Tårnbyskole, Sneserevej

Dagsorden ifølge vedtægterne:

1 Valg af dirigent

2 Bestyrelsens beretning

3 Kassererens fremlæggelse af regnskabet til godkendelse

4 Behandling af indkomne forslag

5 Fastsættelse af kontingent samt deltagergebyr for særlige aktiviteter

6 Valg af bestyrelse:

a. Formand Grethe Kristensen – på valg ulige år

b. Næstformand Annelise Larsen – på valg lige år, ønsker genvalg

c. Sekretær Charlotte Knudsen – på valg ulige år

d. Kasserer Vibeke Overgaard – på valg lige år, ønsker genvalg

e. Bestyrelsesmedlem Bente Overholdt – på valg lige år, ønsker genvalg

f. Bestyrelsesmedlem Per Brogaard – på valg ulige år

g. Bestyrelsesmedlem Hannibal Hass – på valg ulige år

h. Suppleant Per Petersen – på valg hvert år, ønsker ikke genvalg

7 Valg af revisor, Susanne Nilsson – på valg hvert år, ønsker genvalg

8 Valg af revisor suppleant – på valg hvert år

9 Eventuelt

/Bestyrelsen

Indkomne forslag skal være formanden i hænde senest en uge før generalforsamlingen. Motionsklubben er vært ved et lille traktement den aften. Tilmelding er derfor påkrævet. Kontakt formanden eller se opslag nede i klubben for tilmelding senest torsdag den 3. marts 2022

KLIK HER OG HENT REGNSKAB FOR 2021

25. januar 2022

Så er der kommet nyt om årets løbeskole. KLIK HER og læs mere om løbeskolen. Spred gerne det gode budskab, så vi kan få så mange deltagere som muligt.

21. december 2021

Tårnby Kommune har meddelt os, at der ikke må være ophold i klubhuset frem til mandag den 17. januar. Toilet og omklædning må bruges. Husk mundbind indendørs. Al aktivitet udendørs forsætter som normalt.

OBS OBS OBS

Angående kontingent: Der er desværre en fejl i vores seneste klubblad. Kontingent skal betales sådan: Klubbens gironummer er 73 xxxxxxx82401547. HUSK at skriv navn, adresse og fødselsdag og år, når du betaler.

7. november 2021

Til alle jer, der løb en tur på dejlige, efterårsklædte Amager i dag: KLIK HER OG SE LØBETIDER

15. september 2021

OBS! Ny tilmeldingsfrist for vores oktoberfest. Vi har flyttet tilmeldingsfristen til den 3. oktober 2021. Tilmeldingssedlen liger i klubhuset. Læs mere under Arrangementer.

12. august 2021

Så er det muligt at melde sig til Lufthavnen Rundt – Strandvejsløbet. Klik HER og deltag i vores fantastiske løb.

17. maj 2021

Genindkaldelse til generalforsamling

Indkaldelse til Generalforsamling fredag den 18. juni kl. 19.00 i Teatersalen på Tårnbyskole, Sneserevej

Dagsorden ifølge vedtægterne:

1 Valg af dirigent

2 Bestyrelsens beretning

3 Kassererens fremlæggelse af regnskabet til godkendelse

4 Behandling af indkomne forslag

5 Fastsættelse af kontingent samt deltagergebyr for særlige aktiviteter

6 Valg af bestyrelse:

a. Formand Grethe Kristensen – på valg ulige år, ønsker genvalg

b. Næstformand Annelise Larsen – på valg lige år, ønsker genvalg

c. Sekretær Charlotte Knudsen – på valg ulige år, ønsker genvalg

d. Kasserer Vibeke Overgaard – på valg lige år, ønsker genvalg

e. Bestyrelsesmedlem Per Petersen – på valg ulige år, ønsker genvalg

f. Bestyrelsesmedlem Bente Overholdt – på valg lige år, ønsker genvalg

g. Bestyrelsesmedlem – mangler pt. – på valg lige år

7 Valg af revisor, Susanne Nilsson – på valg hvert år, ønsker genvalg

8 Valg af revisor suppleant – på valg hvert år,

9 Eventuelt

REGNSKABET FOR 2019 KAN HENTES HER

REGNSKABET FOR 2020 KAN HENTES HER

Indkomne forslag skal være formanden i hænde senest en uge før generalforsamlingen.

Motionsklubben giver lidt at drikke denne aften. Drikkevarer udleveres inden, I går ind i salen. Deltagere skal bære mundbind fra I går ind i bygningen, og indtil I sidder ned på en stol. Bestyrelsen skal nok sørge for god afstand mellem stolene. Alle bedes ligeledes spritte hænder af, inden I går ind i salen. Vi har masser af håndsprit med. Tilmelding er ikke nødvendig, men kom gerne i god tid, så alle ikke kommer samtidig.

NB! Hvis skolen ikke må åbne, holdes generalforsamlingen i et telt ved klubben. Hold øje med hjemmesiden og Facebook.

Hilsen Bestyrelsen

8. maj 2021

Svømmehallen åbner igen!

Fra onsdag den 12. maj kan medlemmer af Motionsklubben Amager igen benytte Pilegårdsbadet under forudsætning af, at man medbringer sit Coronapas. Et gyldigt Cornapas er:

  1. Et vaccinepas: 2. stik overstået + 14 dage. Hvis det er mindre end 14 dage, siden du fik 2. stik, så skal du medbringe en negativ Coronatest
  2. Gyldigt testbevis, der ikke er mere end 72 timer gammelt
  3. Immunitetsbevis. Tidligere smittede personer anses for immune i 180 dage

Desuden gælder følgende regel:Ikke alle deltagere på svømmeholdet skal nødvendigvis kontrolleres ved ankomst til Pilegårdsbadet, men den første bassinvagt har pligt til at foretage stikprøver for kontrol af Coronapas. Derfor skal bassinvagten møde frem i god tid før første hold starter. Kontrol foregår ved indgangen til Pilegårdsbadet.

Alle skal naturligvis bære mundbind eller visir, indtil I er inde i omklædningsrummet.

/Bestyrelsen

24. februar 2021

Udendørs idræts- og foreningsaktiviteter i organiseret regi: Fra den 1. marts er det nu tilladt at være 25 i en gruppe, når man opholder sig udendørs. Det betyder, at vores Functional Outdoor hold om tirsdagen kl. 17 nu kan gå i gang igen. Første hold er tirsdag den 2. marts 2021.

Det må stadig kun være max 5 personer i klubhuset ad gangen. Husk, at når man er i klubhuset, så skal man have mundbind på.

9. december 2020

Bestyrelsen har besluttet, at vi desværre også må aflyse vores traditionsrige nytårsgåtur. Vi ser frem til, at vi igen kan begynde at afholde vores mange, dejlige arrangementer og få gang i alle aktiviteter igen.

7. december 2020

OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!

På grund af de nye restriktioner, er vi desværre nødt til at aflyse årets generalforsamling.

Vi afholder fortsat vores gløgg og æbleskiver-arrangement med de samme tiltag som hidtil: Vi er uden for klubhuset og alle bliver opdelt i grupper á max 10 personer, som får serveret gløgg og æbleskiver.

Svømning, gymnastik og spinning er helt aflyst indtil videre.

Klubhuset må anvendes som hidtil: Du må gå ind og lægge overtøj mm. og selvfølgelig benytte vores toiletter, men undgå at der er mere end 10 personer i klubhuset ad gangen. Alle skal naturligvis bære mundbind på vej ind og ud af klubhuset. Mundbind må kun tages af, når man sidder på en stol/bænk.

25. november 2020

Grethe har været i kontakt med Tårnby Kommune, og vi må anvende svømmehallen med følgende restriktioner:

Max 15 personer i omklædningsrummetMax 5 personer i brusebadetMax 20 personer i bassinet. I skal være opdelt i 2 grupper, så max 10 personer svømmer i samme side af bassinet Bassinvagten skal have mundbind eller visir på inde i svømmehallen Jer, der skal svømme, skal bære mundbind på vej ind og ud af hallen

Husk, at der er tider kl. 16 og 16.30, så der skulle være mulighed for at så mange, som det er tilladt, kan svømme en tur.

9. november 2020

OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!

Alle medlemmer bedes være opmærksomme på, at der pt. må være MAX 10 mennesker ad gangen i vores klubhus. Så overhold reglerne: Du må gå ind og lægge overtøj mm. og selvfølgelig benytte vore toiletter, men undgå at der er mere end 10 personer i klubhuset ad gangen. Alle skal naturligvis bære mundbind på vej ind og ud af klubhuset. Mundbind må kun tages af, når man sidder på en stol/bænk.

9. november 2020

Indkaldelse til Generalforsamling onsdag den 9. december 2020 kl. 19.00 i Teatersalen på Tårnbyskole, Sneserevej

Dagsorden ifølge vedtægterne:

1 Valg af dirigent

2 Bestyrelsens beretning

3 Kassererens fremlæggelse af regnskabet til godkendelse

4 Behandling af indkomne forslag

5 Fastsættelse af kontingent samt deltagergebyr for særlige aktiviteter

6 Valg af bestyrelse:

a. Formand Grethe Kristensen – på valg ulige år

b. Næstformand Annelise Larsen – på valg lige år, ønsker genvalg

c. Sekretær Charlotte Knudsen – på valg ulige år

d. Kasserer Vibeke Overgaard – på valg lige år, ønsker genvalg

e. Bestyrelsesmedlem Per Petersen – på valg ulige år

f. Bestyrelsesmedlem Bente Overholdt – på valg lige år, ønsker genvalg

g. Bestyrelsesmedlem – mangler pt. – på valg lige år

7 Valg af revisor, Susanne Nilsson – på valg hvert år, ønsker genvalg

8 Valg af revisor suppleant – på valg hvert år,

9 Eventuelt

REGNSKABET FOR 2019 KAN HENTES HER

Indkomne forslag skal være formanden i hænde senest en uge før generalforsamlingen.

Motionsklubben giver lidt at drikke denne aften. Drikkevarer udleveres inden, I går ind i salen. Deltagere skal have mundbind på fra I går ind i bygningen, og indtil I sidder ned på en stol. Bestyrelsen skal nok sørge for god afstand mellem stolene. Alle bedes ligeledes spritte hænder af, inden I går ind i salen. Vi har masser af håndsprit med. Tilmelding er ikke nødvendig, men kom gerne i god tid, så alle ikke kommer samtidig.

Hilsen Bestyrelsen

26. oktober 2020

Nye Corona restriktioner

Da klubben, lige som alle andre foreninger, er underlagt de samme restriktioner, har bestyrelsen besluttet følgende:

  • Spinning, gymnastik og adgang til svømmehal lukkes ned i foreløbigt 4 uger.
  • Det vil være muligt at komme ned i klubben og løbe / gå. Alle, der går ind i klubhuset for at lægge deres overtøj, tasker eller for at gå på toilettet, SKAL bære mundbind, mens man er indenfor. Øvrige ophold i klubhuset er ikke tilladt. Husk at spritte hænder af, inden I går ind i klubhuset.

Max 10 personer må opholde sig i samme gruppe. Vi er heldige, at vi har en meget stor græsplæne ude foran klubben, så 1 instruktør og 9 holddeltagere kan varme op og løbe / gå ud sammen. Fordel jer på græsplænen på vores træningsaftener.

HUSK, at vi passer på hinanden ved at holde afstand!

/Bestyrelsen

26. september 2020

OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!

Med tanke på den seneste udmelding fra Sundhedsmyndighederne, har bestyrelsen besluttet, at vi desværre må aflyse Grethes 30-års jubilæum. Vi vil meget gerne give Grethe den fejring, som hun fortjener, og det lader sig vanskeligt gøre for tiden. 30 år som formand skal naturligvis fejres ordentligt og uden alt for mange restriktioner. Så snart det er forsvarligt at mødes i større grupper og uden de mange restriktioner, holder vi et brag af en reception for Grethe

Vi har ligeledes besluttet at aflyse generalforsamlingen – vi melder ny dato ud, så snart det er muligt

24. september 2020

Bestyrelsen har besluttet, at vi med de rette tiltag kan afholde åretsgeneralforsamling. I år byder vi helt ekstraordinært IKKE på et parstykker smørrebrød. Vi nøjes med en øl eller en vand, som deles ud af medlemmer, der bærer handsker. Til alle jer der deltager, så bedes ivenligst bære mundbind, indtil i sidder på jeres plads. Hver gang i ikke sidder på jeres plads, så skal i bære mundbind.

BEMÆRK NYT TIDSPUNKT: Generalforsamlingen starter kl. 19. For at det hele skal forløbe så smidigt som muligt, så beder vi alle tilmeldte deltagere møde op så tæt på kl. 19 som muligt. Vi åbner dørene kl. 18.45. Vi sørger for at placere stolene forskudt, så vi kan holde den påkrævede afstand. Og indtil I er kommet på plads: Hold afstand! Der vil naturligvis være håndsprit ved indgangen til salen, så alle kan spritte hænder af, både når I går ind, og når i går ud.

I skal stadig tilmelde jer generalforsamlingen. Tilmelding ligger iklubben. Hvis du allerede er på listen og gerne vil deltage, skal duikke gøre yderligere. Hvis du er på listen og ikke ønsker at deltage,så må du meget gerne meddele dette, så vi kan justere deltagerlisten.

På forhånd tak.

Bestyrelsen

19. september 2020

Fejring af Grethes 30-års jubilæum

Nu nærmer vi os dagen, hvor vi skal fejre, at Grethe har været formand i vores fantastiske klub i 30 år – og lidt til, for Corona har jo udskudt selve fejringen et halvt år. Vi er stadig underlagt en del begrænsninger, så for at alle skal føle sig trygge på selve dagen, har vi besluttet følgende:

Vi har lejet et stort telt, hvor vi er max 50 personer ad gangen. Det kan ske, at der er gæster, der må vente uden for teltet, så tag gerne varmt tøj på ?

Der vil være håndsprit ved ind- og udgang. Husk at spritte hænderne af, inden du går ind, og også når du går ud. Vi har også købt mundbind, der vil ligge ved indgangen til teltet.

Vi sørger for, at borde bliver sprittet af løbende. Der vil være 20 borde i teltet, sørg for at fordele jer, så vi kan holde afstand.

Mad og drikke serveres udelukkende af bestemte personer, der har handsker på. Ingen gæster må tage mad eller drikke selv.

Kram er dejlige, men det er desværre ikke lige tiden til alt for mange af dem, så vi ser gerne, at albuer eller fødder bruges til at hilse.

Receptionen starter kl. 15 og slutter kl. 18. Vi håber, at alle har forståelse for, at vi er i en tid, hvor vi alle skal være lidt forsigtige. Vi passer på hinanden ved at holde afstand!

Vi glæder os til at se en masse gæster, som sammen med os vil fejre Grethe.

Bestyrelsen

27. august 2020

Sidste udkald! Skynd dig at melde dig til vores klubstafet den 4. september kl 18. Bestyrelsen har besluttet, at i år skal koteletter og pølser byttes ud med en helstegt pattegris, så snyd ikke dig selv for en god og hyggelig løbe-gå-oplevelse OG helstegt grisebasse med lækkert tilbehør, så se at få tilmeldt dig i en fart. Tilmelding ligger i klubben! Husk, at klubtrøje/bluse skal bæres denne dag!

10. juli 2020

Bestyrelsen har afholdt møde, og vi er enige om, at på grund af den endnu uvisse Covid-19 situation, så aflyser vi vores Lufthavnen Rundt- Strandvejsløbet i 2020.

Til gengæld har vi nu en dato for Grethe 30 års jubilæum. Det bliver fejret torsdag den 29. september fra kl. 15. Kom glad og ønsk vores fantastiske formand tillykke.

12. juni 2020

NB! Nyt tidspunkt for Functionel Outdoor holdet. Grethe har valgt at placere holdet hver tirsdag fra kl. 17-17.45. Dermed er der mulighed for at være med på løbeholdene, der starter kl. 18. Vel mødt!

8. juni 2020

Så begynder det at lysne i en meget mærkelig og kedelig tid. Forsamlingsforbuddet er udvidet til 30 personer, så nu åbner vi officielt klubben igen fra tirsdag den 9. juni.

Der kan i starten være lidt udfordringer med de forskellige hold, og vi skal også være sikre på at overholde de gældende regler fra myndighederne. Det bliver lidt anderledes i fremtiden, men det er vi sikre på, at vi løser i fællesskab. Så vi håber på jeres tålmodighed indtil vi kommer op i gear igen.

Så kom frisk tirsdag d. 9 juni kl. 17.50, hvor vi har fælles opvarmning – med afstand?

Mht. det praktiske er der ikke mulighed for ophold i klubben, men toiletterne må benyttes, og der forefindes selvfølgelig håndsprit i klubben. Det ville være en rigtig god ide at medbringe egen drikkedunk. Der er dog mulighed for at købe en flaske vand i klubben for 5,00 kr.

Vi håber at se jer alle igen, så vi kan komme ud og få nogle km i benene, det tror vi, at vi alle har behov for?

Vi vil i den nærmeste fremtid melde ud omkring de forskellige hold og diverse arrangementer m.m. så hold øje med på FB gruppen og vores hjemmeside.

8. juni 2020

Vi prøver igen at indføre løb og leg tirsdage og torsdage som supplement til dem, som p.t. ikke vil ud på de længere ture eller skal i gang efter en skade eller dem, der skal have bygget formen op igen?

Træningen her vil som udgangspunkt være lidt i samme stil som den, der foregår på løbeskolen. Dog er der en del øvelser, vi ikke kan lave, fordi vi jo skal huske at holde afstand?

Vi vil hen over sommeren have 2 ugentlige træningspas, men det kan være, at vi skærer ned til en gang om ugen i efteråret, hvis folk ønsker en længere løbetur en gang om ugen. Men nu går vi i gang og evaluerer løbende?‍♂️?‍

Vores instruktør Per Petersen vil som udgangspunkt stå for træningen disse 2 dage.

13. maj 2020

Bestyrelsen har nu haft et kort summemøde, og vi har aftalt følgende:

Løbeskolen 2020 starter igen, når det er tilladt, at 30 personer må samles. Til orientering sker der ikke noget før tidligst 8. juni. Vi informerer om opstart, så snart vi kan.

Fejringen af Grethes jubilæum og årets generalforsamling udskydes på ubestemt tid. Begge arrangementer vil kræve, at vi må forsamles mindst 100 mennesker.

Årets madpakketur den 21. maj er desværre aflyst i år.

Gåturen den 4. juni gennemføres med mindst 5 og max 10 deltagere. Hvis du vil ud og gå en tur med Lars, så SKAL du tilmelde dig. Kontakt Grethe, hvis du vil med.

Store legedag med efterfølgende vinsmagning den 6. juni aflyses desværre også. Bestyrelsen fastsætter en ny dato i 2021.

Sankt Hans grillaften er desværre også aflyst.

Sankt Hans punch den 25. juni vil vi forsøge at afholde. Dette forudsætter naturligvis, at vi må mødes mere end 10 mennesker. Vi holder jer orienteret om dette arrangement.

Motionsbingo den 6. september er pt. aflyst, men hvis Royal Run ikke gennemføres, så mødes vi Kongelundsskoven!

Vi følger nøje med i, hvad vores statsminister og myndighederne giver os tilladelse til, således at vi overholder alle retningslinjer.

26. marts 2020

Royal Run er udsat til søndag den 6. september. Det betyder desværre, at vi er nødt til at aflyse Motionsbingo i Kongelunden den dag. Vi vender stærkt tilbage i skoven i 2021!

20. marts 2020

Med afsæt i de seneste anbefalinger fra myndighederne, har bestyrelsen truffet følgende beslutninger:

  • Generalforsamlingen afholdes fredag den 29. maj 2020 kl. 18.30. Dette skal dog tages med forbehold, da vi skal have bekræftet, at vi kan låne salen, hvor vi plejer at afholde generalforsamling.
  • Fejringen af Grethes 30-års jubilæum udsættes til tirsdag den 26. maj kl. 15. Stedet er fortsat klubhuset.
  • Motionsbingo i Kongelunden søndag den 26. april er helt aflyst. Vi ses i skoven i september.
  • Løbeskolen går i gang igen, når vi får lov til at samles. Hold øje med Facebook og hjemmesiden – vi kommer med mere information, når vi kan.

17. marts 2020

Klik HER for at se seneste tilbud fra vores sponsor Ama’r Sport.

12. marts 2020

På grund af de seneste anbefalinger fra myndighederne, aflyser vi vores generalforsamling, der skulle have fundet sted fredag den 13. marts.

Ligeledes er alle hold – det vil sige både spinning, gymnastik og svømning – aflyst. Alle løbehold er også aflyst, og klubhuset vil ikke være åbent de kommende 2 uger.

Desværre er vi også nødt til at lukke ned for årets løbeskole.

Bestyrelsen melder mere ud, når vi har yderligere information.

Alle kan følge med i den officielle information fra myndighederne her https://politi.dk/corona

10. februar 2020

AFLYST Indkaldelse til Generalforsamling

Fredag den 13. marts 2020 kl. 18.30 i teatersalen på Tårnbyskole, SneserevejDagsorden ifølge vedtægterne:

  1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning
  3. Kassererens fremlæggelse af regnskabet til godkendelse
  4. Behandling af indkomne forslag
  5. Fastsættelse af kontingent samt deltagergebyr for særlige aktiviteter
  6. Valg af bestyrelse:
  7. a. Formand Grethe Kristensen på valg ulige år.

    b. Næstformand Annelise Larsen på valg lige år – modtager genvalg

    c. Sekretær Charlotte Knudsen på valg ulige år

    d. Kasserer Vibeke Overgaard på valg lige år – modtager genvalg

    e. Bestyrelsesmedlem Bente Overholdt på valg lige år – modtager genvalg

  8. Valg af revisor på valg hvert år – modtager genvalg.
  9. Valg af revisorsuppleant på valg hvert år – modtager genvalg
  10. Eventuelt

Indkomne forslag skal være formanden i hænde senest en uge før generalforsamlingen.

Motionsklubben er vært ved et lille traktement den aften.

Tilmelding er derfor påkrævet. Opslag i klubben. Tilmelding senest 5. marts 2020.

Vel mødt til alle.

KLIK HER OG HENT REGNSKABET FOR 2019

Hilsen Bestyrelsen/v Grethe

18. januar 2020

Så er der nyt om årets løbeskole. Læs mere HER

3. november 2019:

Lufthavnen Rundt – Strandvejsløbet: Til alle jer, der løb en tur på dejlige Amager søndag den 3. november: Se jeres tid HER

25. september 2019:

Så starter spinning og gymnastikholdene op igen. Læs mere om begge hold under menupunktet Hold.

13. august 2019:

Så har Keld lagt nye løberuter for perioden september til og med november. KLIK HER og gå til løbesiden, hvor linket til de nye ruter findes.

12. august 2019:

Så er seneste klubblad på gaden. KLIK HER og læs mange gode artikler.

8. juli 2019:

Så er der chance for at købe en utrolig lækker regnjakke “Under Armour Storm Rain Jacket” til de regnfulde dage. Den er 100% vandtæt og utrolig åndbar. Det gør, at du forbliver tør under den og ikke bliver svedig. Der er begrænset antal, så først til mølle? Prisen for denne jakke inkl. klublogo er kr. 475,00. Jakken kan prøves i klubben, vi har alle str. på lager? Henvendelse til Per Agerup Petersen

Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er IMG_1376.jpg

5. juli 2019:

Så er det muligt at tilmelde sig vores halvmaraton og 10 km den 3. november.

KLIK HER og læs mere.

15 maj 2019:

Så har Keld lagt nye løberuter for perioden start juni til slut august. KLIK HER og se ruterne.

1 maj 2019

Henrik Christensen har lagt program for forårets og sommerens intervaltræninger om tirsdagen. Se programmet HER

27. februar 2019:

Nyt hold i Motionsklubben Amager!

Fra søndag den 10. marts kl. 10 kan medlemmer være med på vores nyeste hold: Functionel Outdoor.

Træn udenfor! Få styrke, frisk luft og uanede træningsmuligheder.

Functionel Outdoor træning bygger på den enkle, rå og benhårde funktionelle træning af hele kroppen, men er trukket udenfor til et væld at muligheder for variation og udfordring.

Functionel Outdoor træning vil fremover være hver torsdag kl. 18.00 og søndag kl. 10.00.

24. januar 2019:

Indkaldelse til Generalforsamling Fredag den 15. marts 2019 kl. 18.30 i teatersalen på Tårnbyskole, Sneserevej

Dagsorden ifølge. vedtægterne:

  1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning
  3. Kassererens fremlæggelse af regnskabet til godkendelse
  4. Behandling af indkomne forslag
  5. Fastsættelse af kontingent samt deltagergebyr for særlige aktiviteter
  6. Valg af bestyrelse

    a. Formand Grethe Kristensen på valg ulige år – modtager genvalg

    b. Næstformand Annelise Larsen på valg lige år

    c. Sekretær Charlotte Knudsen på valg ulige år – modtager genvalg

    d. Kasserer Vibeke Overgaard på valg lige år

    e. Bestyrelsesmedlem Svend Davidsen på valg lige år

    f. Bestyrelsesmedlem Bente Overholdt på valg lige år

  7. Valg af revisor på valg hvert år – modtager genvalg.
  8. Valg af revisorsuppleant på valg hvert år – modtager genvalg
  9. Eventuelt

Indkomne forslag skal være formanden i hænde senest en uge før generalforsamlingen.

Motionsklubben er vært ved et lille traktement den aften. Tilmelding er derfor påkrævet. Opslag i klubben. Tilmelding senest 7. marts 2019.

REGNSKAB 2018 som PDF-fil

Vel mødt til alle.

Hilsen Bestyrelsen/v Grethe

10. januar 2019:

Så er der nyt om årets løbeskole. Læs mere HER